strona_dzial_marketingu

Marketing w małej firmie – czy mnie stać

Marketing w małej firmie rządzi się takimi samymi prawami jak w dużej korporacji czy firmie posiadającej kilka oddziałów.

Zadaniem marketingu jest przede wszystkim poinformowanie klientów o naszym produkcie, przekonaniu klienta do produktu, zainteresowaniu naszą ofertą oraz utwierdzeniu klienta w przekonaniu, że nasza firma jest w stanie dostarczyć dokładnie to czego poszukuje.

Działania marketingowe w firmie przede wszystkim powinny być usystematyzowane. Najlepszym pomysłem jest napisanie planu marketingowego.

Bardzo dumnie i górnolotnie brzmi plan marketingowy dla małych firm.

Czy plan marketingowy jest potrzebny naszej firmie?

Nie jest on niczym innym jak spisaniem celów jakie firma chce osiągnąć i działaniami, które to umożliwią. Ale przejdżmy do początku.

 

Nasza decyzja o wprowadzeniu jakiegoś produktu do sprzedaży, czy usługi jest pokierowana naszą informacją o grupie docelowej – klientach, do której chcemy dotrzeć. Co musimy zrobić, żeby nasi potencjalni klienci nas zauważyli, zdecydowali się na kontakt z nami i ostateczne zdecydowali się na zakup.

Dobre poznanie grupy docelowej oczywiście nie ogranicza się tylko do określenia wieku i płci naszych klientów, chociaż sami przyznacie że zupełnie inaczej będzie wyglądała nasza oferta dla mężczyzn w wieku 40-50 lat, a zupełnie inaczej dla kobiet w wieku 20-30 lat. Jakie zainteresowania, jak nasi klienci będa kupować nasz produkt, co może ich zachęcić do kupna lub do zainteresowania produktem. To jest podstawa, dzięki której dalsze wasze prace będą łatwiejsze i będą się kierowały określonymi drogami.

Po określeniu grupy docelowej należy bardzo dobrze przyjrzeć się własnej ofercie. Nie tylko parametrom danego produktu czy usługi, takim jak długość trwania, cena, dystrybucja. Karta produktowa powinna zawierać informacje o funkcjach wyróżniających, o zaletach. Określenie karty produktowej (usługowej) to również bardzo pracochłonna część, ale raz wykonana praca przyniesie o wiele więcej korzyści niż błądzenie w działaniach marketingowych.

Kolejnym etapem jest określenie naszych działań marketingowych (plan marketingowy) na najbliższy czas. Określenie planu marketingowego to łatwa instrukcja działań na najbliższy rok lub 6 miesięcy. Realizacja założonych działań i raportowanie o uzyskiwanych efektach.

 

Każde z tych działań może być wykonane przez firmę, osobę,która prowadzi sama firmę. Możne również skorzystać z pomocy marketingowej i nawiązać wpsółpracę z firmą outsourcingową i posiadać własny dział marketingu, który zajmie się wszystkim profesjonalnie, ponieważ ma doświadczenie. Jako właściciel możesz czuć się zawiedziony, że Twoje pomysły nie są dobrze odbierane przez klientów.

Pytanie jest zawsze tylko jedno: Czy chodzi o to, że Tobie jest przykro, że Twój pomysł się nie sprawdził ? Czy chcesz aby Twoja firma się rozwijała, a klientów przybywało ?

 

Jeśli będziesz szukał porady i chcesz się z nami spotkać zapraszam do kontaktu >> KONTAKT

Znajdziemy wspólnie dobre rozwiązanie i pozwolimy na wypłynięcie na szerokie wody Twojego biznesu.