Czy Facebook jest dla wszystkich?

Czy Facebook jest dla wszystkich?

Media społecznościowe, do których należy Facebook, to obecnie jedno z najszybciej rozwijających się kanałów komunikacji z klientem.

Dzięki jego dostępności i rozpowszechnieniu wydaje się być prostym, łatwym i przyjemnym medium reklamowym.

Czy firma musi mieć profil na Facebook?

Korzystanie z Facebook jest bardzo proste i łatwe, jesli rozmawiamy o zajmowaniu się nim prywatnie. Nasza obecność w mediach społecznościowych jest dyktowana naszą chęcia spotkania się ze znajomymi nawiązania bliższych relacji z dawnymi znajomymi jak i informowania na bieżąco bliskich nam o naszej codzenności.

Czy taki sam schemat działania sprawdza się przy dialogu z klientem.

Czy klient musi wiedzieć co u nas słychać?

Firma może posiadać profil na Facebooku jeśli będzie z niego regularnie, profesjonalnie korzystała. Zakładanie profilu firmowego w celu odhaczenia na liście działań marketingowych do niczego nie prowadzi.

Jak założyć poprawnie profil firmy?

Marketingowe podejście do Facebooka zakłada założenie profilu uzupełnionego o niezbędne dane firmowe. Zdjęcie profilowe to logotyp firmy przygotowany pod wymiary zdjęcia profilowego. Zdjęcie w tle to najczęściej wykonana grafika pokazująca czym nasza frma się zajmuje, hasło-misja firmy lub zdjęcie naszego zespołu.

Prowadzenie profilu firmowego na Facebooku musi opierać się na ustalonej strategii marktingowej komunikacji z rynkiem. Napisania i wdrożona strategia uchroni naszą firmę przed wieloma błędami.

Zasady prowadzenia profilu firmowego na Facebooku

  1. ustalenie strategii działania na facebooku
  2. posty publikowane systematycznie
  3. sposób komunikacji z klientem (oficjalny czy bardziej personalizowany)
  4. grafiki przyciagające uwagę naszego fana
  5. bieżące treści, a nie tylko życzenia świąteczne
  6. interesujące dla grupy docelowej i angażujące treści

 

 

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *