Jak prowadzić dział marketingu w firmie?

Jak prowadzić dział marketingu w firmie?

Najważniejszym w prowadzeniu marketingu w firmie jest wiedza, że od marketingu wszystko się zaczyna.

Ostatecznie to jak chcesz swój produkt przedstawić klientom, to kim są Twoi klienci, co możesz im zaoferować i jak pokazać zalety produktu, tak aby ostatecznie wybrali Twoją ofertę.

Jakie działania marketingowe dla małych firm ?

Marketing powinien obejmować działania w całej firmie. Dział marketingu, osoba za niego odpowiedzialna czy też zewnętrzny dział marketingu jest kierownikiem i kontrolerem dobrego kierunku.

Myśląc o marketingu w firmie należy pamiętać o tym, że przecież tylko i wyłącznie dzięki klientom nasza firma istenieje. Traktujmy ich jak swoich dobrych przyjaciół, którzy potrafią nam naprawdę dokładnie powiedzieć czego szukają, gdzie tego szukają, ile są w stanie zapłacić za produkt oraz co jest dla nich najważniejsze.

Marketing jest niczym innym jak ciągłym dialogiem z klientem. Rozmowa o tym co my oferujemy, jak możemy zmienić produkt pod potrzeby klienta.

Jeśli mamy skupić się na konkretnych działaniach marketingowych to do głównego kanonu podstawowych działań marketingowych należą:

  • ułożenie planu marketingowego (działania marketingowe zaplanowane w czasie, przemyślane i dopasowane do konkretnego produktu, nie ma mowy o kopiowaniu zachowań innych firm);
  • zbudowanie marki firmy, marki produktu (nazwa, logo, forma komunikacji mailowej, stopki mailowe, grafiki reklamowe, bannery, prowadzenie działań na Facebook lub Instagram);
  • zbadanie grupy docelowej (kim są nasi klienci) – znajomość zachowania klientów, informacja zwrotna, opinie o produkcie lub firmie;
  • bieżąca informacja do klienta (wysyłanie maili, komunikacja poprzez profile społecznościowe, spotkania handlowe – kontakt z klientami i informacja).

 

Wpływ marketingu na działalność firmy

Czy można prowadzić firmę bez działu marketingu ? Oczywiście, firmie nie jest potrzebny dział wewnątrz firmy, można w rezultacie wspomagać się pomocą marketingową lub zewnętrznym działem marketingu. Czy istnieje firma bez marketingu ? Z tym akurat nie da się polemizować. Każde działanie w firmie to marketing.

Potrafisz chwalić się swoimi działaniami ? Czy potrafisz powiedzieć każdemu potencjalnemu klientowi na rynku, że to co robisz jest świetne i potrzebne ? Dlaczego my Karmin – usługi marketingowe z Poznania jeszcze nie zakupiliśmy Twoich produktów i nie skorzystaliśmy z Twoich usług ?

 

Czy marketing to bzdura ?

Nadal uważasz że marketing to bzdura ?

A gdybyś tak był samowystarczalny i miał jednocześnie wiedzę i doświadczenie w byciu księgową we własnej firmie, pracownikiem administracyjnym, handlowcem, pracownikiem produkcji i jednocześnie marketingowcem.

Gratulacje ! Twoja firma działa świetnie, na wszytsko masz czas, artykuły na bloga piszą się same, a obsługiwać Facebooka to potrafi każdy.

Firma potrzebuje świeżego spojrzenia marketingowego na cały proces sprzedaży i produkcji. Marketing w małej firmie nie różni się niczym od marketingu w ogromnej międzynarodowej korporacji.

Marketing w małej firmie to tylko mniejszy budżet. Nie stać Ciebie na marketing to i nie stać Ciebie na własną firmę. Podsumowując bądź profesjonalistą i wykonuj sprawdzone ruchy gwarantujące sukces….nie testuj działań marketingowych na własnej firmie…chyba że masz na to budżet.

 

Co robię źle marketingowo ?

Sprawdź i zapytaj, być może dla Twojej firmy jest szansa na wprowadzenie tanich i szybkich działań.

Marketing to nie:

  • tylko produkowanie ulotek – nie sprawdzają się u każdego
  • prowadzenie Facebooka – nie potrafisz prowadzić firmowego Facebooka to nie to samo co prywatne konto
  • reklama PROMUJ na Facebook – w taki sposób jesteś nabijany w butelkę przez Facebook
  • narysowanie logo przez kuzyna szwagra
  • strona www niezbędna kiedy masz produkt pod landing page – w rezultacie nie trać pieniędzy
  • “tak mi sie podoba, tak poproszę” – tylko ostatecznie “zrób tak żeby było dobrze”

 

Szukaj rozwiązań marketingowych. Ostatecznie nie daj nabijać się w butelkę agencjom reklamowym chcącym sprzedawać również swoje produkty a nie doradztwo i dobrane narzędzia marketingowe.