Jak pozycjonować bezpłatnie stronę?

Jak pozycjonować bezpłatnie stronę?

Jak pozycjonować bezpłatnie stronę

Pozycjonowanie strony internetowej, którą wykonaliśmy kilka lat temu może ograniczać się w dużej mierze do pozycjonowania płatnego oferowanego przez firmy zewnętrzne lub też wykupienie reklam przy pomocy narzędzia jakim jest Google Adwords.

Inaczej wygląda sytuacja w momencie wykonania nowej strony internetowej.

Nie od dzisiaj wiadomo, że algorytmy google biorą pod uwagę wiele czynników wpływających bezpośrednio na pozycjonowanie.  Są one systematycznie unowocześniane i zmieniane w celu ograniczenia manipulowania przez firmy pozycjonujące.

Czynniki wpływające na bezpłatne pozycjonowanie:

1. Aktualność strony internetowej

W pozycjonowaniu strony bierze się pod uwagę jest świeżość strony www.  To kiedy zbudowaliśmy i unowocześniliśmy. Obecnie nie możemy już mówić o realnym pozycjonowaniu strony internetowej, nie będącej responsywną. Responsywna strona internetowa to taka, która bez żadnego problemy wyświetla i dostosowuje się do wszystkich urządzeń mobilnych. Prawidłowe wyświetlanie się strony internetowej na smartfonie to dzisiaj jedyny warunek dotarcia do klienta. Kiedy klient jest już na naszej stronie www, nie może z niej uciekać z powodu złego wyświetlania i trudności z dotarciem do informacji. Częstym błędem jest pomijanie prawidłowego widoku strony na smartfonach.

2. Treść na strony www

Strona internetowa to nie tylko piękne grafiki i zdjęcia ale przede wszystkim treść. Z jednej strony należy pogodzić treści marketingowe jakie są niezbędne do prawidłowego wyświetlania strony, a z drugiej informację dla klienta. Jesteśmy pewni, że spora część treści nie jest na stronie czytana i pisanie jest piękną poezją nie przyniesie nic dobrego. Strony internetowe rządzą się swoimi prawami. Treść na stronę www musi być krótka, zwięzła i zawierać słowa kluczowe niezbędne do kierowania klientów do celu.

Jeśli na stronie pojawiają się treści, mają one również na celu rozwiązanie problemu naszych klientów. Pisząc treści lub zlecając treści (takie usługi wykonuje np agencja marketingowa) stajemy po stronie klienta i poszukiwaniu przez niego rozwiązania na naszej stronie i kierującego klienta do naszej oferty.

3. Nagłówki i H1 H2

Pod tajemniczymi hasłami H1 i H2 kryją się nazwy wielkości czcionki, nagłówków używane przy tworzeniu stron internetowych. Jest to nic innego jak wielkość liter w nagłówku. W pisanym tekście do jakiś czas musi znaleźć się powiększony tekst np

agencja marketingowa

w celu zwrócenia uwagi ale i nacechowania tekstu słowami kluczowymi jakie są ważne dla prowadzenia naszej działalności (produkty lub usługi lub rozwiązanie problemu klienta).

Takie nagłówki przede wszystkim oddzielają tekst i pozwalają, żeby stał się bardziej czytelny, a dla “robotów” pozycjonujących w Google stają się bardziej czytelne i ważne, co wpływa na pozycjonowanie.

Oczywiście widać w obecnym tekście, że nie jest to wyrwane z kontekstu i wklejona większa czcionka, a nawet tekst nie wpływający na rozwiązanie pewnego problemu klienta.

Outosurcing marketingowy i pomoc marketingowa dla firm
Agencja marketingowa Poznań, Tarnowo Podgórne, Przeźmierowo

4. Długość tekstu na strony internetowe

Pisanie tekstu na stronę www i jego długość nie wpływa na pozycjonowanie bezpośrednio. Pisząc kolejne artykuły na bloga na stronie, czy też do bazy wiedzy, długość tekstu ma znaczenie. Pisząc teksty do poszczególnych rubryk na stronie ma znaczenie długości i pojemność w treść całej strony www.

5. Pisanie bloga na stronie

Kontynuujemy wątek pisania tekstów na stronę internetową. Zwracamy uwagę, że jeśli teksty na stronie zmieniają się co jakiś czas, wpływa to na świeżość strony. Również dokładanie nowych tekstów, na ogromny wpływ na pozycjonowanie. Aktualizacja tekstów poprzez pisanie np bazy wiedzy lub poprzez tworzenie aktualności to bezpośredni wpływ na pozycjonowanie. Roboty google odczytują to jako nowa treść mająca ogromne znaczenie dla poszukujących informacji klientów. Dobrym pomysłem jest znalezienie na własnej stronie www miejsca na nowe treści. Przyjęło się, że to mogą to być aktualności, blog lub baza wiedzy. Najważniejszym jednak w tym działaniu jest systematyczność. Pisanie można zlecić firmie zewnętrznej i nadzorować tematykę i poprawność pisania o Państwa produktach usługach lub rozwiązujących  problemy.

Jest to tylko część z rzeczy branych pod uwagę przy pozycjonowaniu naturalnym utrzymującym długo swoją wartość…bo przecież w internecie nic nie ginie.

Zapytaj o ofertę dla Twojej firmy >> KONTAKT